Infosessie GDPR – 10 april 2018

Maak uw onderneming GDPR-proof!

De GDPR komt eraan! De wat?

Deze actuasessie wil u als ondernemer duidelijk maken wat de nieuwe Europese privacyregels precies inhouden en hoe er concreet mee aan de slag te gaan in uw onderneming. De toelichting wordt verzorgd door een expert maar wel in mensentaal!

Op 25 mei 2018 treedt de “General Data Protection Regulation” (GDPR) in werking.

Wat betekent dit voor jou?
Vanaf die dag moet élke onderneming, groot en klein, de nieuwe Europese privacyregels respecteren. Dat betekent dat elke onderneming die gegevens bijhoudt van klanten, personeel, leveranciers, prospecten, … de nodige privacy-maatregelen moet nemen om die gegevens te beschermen tegen mogelijk misbruik en ter bescherming van de rechten van de burgers. Een verplichting die best  ‘au sérieux’  genomen wordt, want wie binnen een half jaar niet klaar is kan een groot imago-verlies leiden en dreigt gesanctioneerd te worden door de Privacy commissie!

GDPR-expert Rolf Vermeulen – Ubora legt tijdens deze nuttige avondsessie eenvoudig uit hoe je als onderneming best aan de slag gaat. Dat doet hij aan de hand van een aantal praktische cases met de typische ondernemer als uitgangspunt.

Klinkt het allemaal nog als Chinees in jouw oren? Kom dan zeker luisteren! We raden bovendien aan om deel te nemen met een zekere voorkennis. UNIZO heeft heel wat informatietools ontwikkeld. Bekijk dus zeker ons adviesfilmpje al eens of neem de UNIZO Snelwijzer en GDPR-checklist door. Je vindt alle info op www.unizo.be/privacy.

Praktisch:

  • Datum: dinsdag 10 april om 20 uur
  • Locatie: auditorium Kasteel La Motte – Lumbeekstraat 20  Sint-Ulriks-Kapelle
  • Deelname: 20 euro voor UNIZO-leden en 40 euro voor niet-leden.
    Overschrijven op rekening BE 96 7310 3654 2905 van DUO-UNIZO Dilbeek
  • Inschrijven verplicht.

Programma:

  • 19:30 Onthaal
  • 20:00 Presentatie Rolf Vermeulen – Ubora.
    • Hoe moet je je klantenbestanden beschermen? Gegevens van leveranciers? Personeel?
    • Zijn klantgegevens die je in het verleden aangekocht hebt nog bruikbaar?
    • Wat met klantenkaarten?
    • Wat mag wel/niet als je e-mailings of nieuwsbrieven uitstuurt?
    • Mag je het e-mailadres van een klant die je mailt met een vraag zomaar verder gebruiken?
    • Hoe moet je omgaan met camerabeelden?
    • Hoe bescherm je gegevens die ‘in de cloud’ staan?
  • 21:30 Netwerkmoment