Eindejaarsactie in Dilbeek

van 11 tot 31 december 2018

Eindejaarsactie in Dilbeek – Handelaars

Eindejaarsactie 2018 in Groot-Dilbeek

Aandachtstrekker voor de eindejaarsactie dit jaar is:

Kies zelf je hoofdprijs

We laten de klant zelf kiezen welke hoofdprijs hij wil winnen. We zorgen dat we prijzen hebben voor verschillende doelgroepen (senioren, ouders met kinderen, jeugd, mannen, vrouwen, sportievelingen, …) waaruit de klant kan kiezen wanneer hij zijn deelnemingsformulier online invult.

De actie was vorig jaar vrij succesvol. Meer dan 4.000 personen hebben deelgenomen en ongeveer de helft van de uitgedeelde formulieren werden effectief ingevuld. Daarom organiseren we de eindejaarsactie op dezelfde manier als vorig jaar.

We vertrekken van het principe dat elke handelaar 100 euro bijdraagt per winkel en minimum voor een waarde van 100 euro per winkel aan prijzen of geschenkcheques weggeeft.

Elke handelaar krijgt genummerde formulieren die hij gratis uitdeelt aan zijn klanten.
Per aankoopschijf van 10 euro krijgt de klant een formulier.

De klanten moeten, om deel te nemen aan de wedstrijd, naar een website gaan en daar het nummer vermeld op het formulier ingeven samen met hun gegevens.

De trekking van de winnende formulieren zal doorgaan tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Adviesraad Lokale Economie in de maand januari 2019.

Na de trekking kan elke deelnemende handelaar beschikken over het bestand met de geregistreerde klantgegevens voor zover de klant hiervoor de toestemming heeft gegeven.

Wat kost het aan de handelaar?

Om aan de actie deel te nemen, betaalt u als handelaar per winkel eenmalig 100 euro en geeft u voor minimum 100 euro prijzen of geschenkcheques.

Als handelaar bestelt u ook de genummerde deelnemingsformulieren. De eerste 1.000 zijn gratis. Voor het aantal boven de 1.000 betaalt u enkel de drukkosten: 10 euro per 1.000 formulieren.

Verder zijn er geen kosten.

 

Wat is er veranderd t.o.v. vorig jaar?

  • Er is geen eenmalige grote hoofdprijs maar meerdere hoofdprijzen.
  • Klant kan zelf kiezen welke hoofdprijs hij wil winnen.
  • We communiceren dit jaar dat men per aankoopschijf van 10 euro een deelnemingsformulier krijgt.
  • Het afdrukken van de geschenkcheque is niet meer nodig. Het winnend deelnemingsformulier identificeert de winnaar.

Hoeveel deelnemingsformulieren moet ik bestellen?

De norm is om per 10 euro een deelnemingsformulier te geven. Op basis van uw geraamde omzet van de drie laatste weken van december kunt u het aantal formulieren berekenen.

Vermits de formulieren op zich geen grote kost zijn (gratis of 10 euro per 1.000 ex.) moet u er niet karig mee omspringen.

Wat als ik te weinig krasloten heb besteld?
Wij zullen iets meer formulieren laten drukken dan besteld zodat u nog kan nabestellen. Toch blijft het belangrijk op voorhand een schatting te maken van het aantal formulieren die u nodig hebt.

 

Prijzen of geschenkcheques?

Ofwel benoemt u de prijzen die kunnen gewonnen worden met hun waarde ofwel geeft u geschenkcheques weg van een bepaalde waarde (bijv. 1 x 100, 2 x 50, 10 x 10, of meer). De totale waarde moet minstens 100 euro per winkel bedragen.

Kortingcheques worden niet toegelaten. Dus niet een cheque van 15 euro bij minimumaankoop van 100 euro.

De winnaars worden persoonlijk op de hoogte gebracht via e-mail.

U, als handelaar ontvangt de lijst met de gegevens van de winnaars (e-mailadres, naam en winnend nummer) zodat u weet welke klanten wat gewonnen hebben.

Er worden geen geschenkcheques gedrukt. Het deelnemingsformulier met het winnend nummer geldt als bewijs en u krijgt van ons de namen van de winnaars.

BELANGRIJK

U kiest of de prijzen die u aanbiedt enkel door uw eigen klanten kunnen gewonnen worden of dat iedereen uw prijzen kan winnen.

Wenst u met de actie vooral uw eigen klanten te belonen dan kiest u voor “enkel eigen klanten”. Met deze keuze hebt u meer kans dat uw prijzen ook effectief afgehaald worden.

Wenst u met de actie vooral nieuwe klanten aan te trekken dan kiest u voor “iedereen kan winnen”. Met deze keuze is de kans kleiner dat uw prijzen effectief afgehaald worden.

De hoofdprijzen kunnen steeds door iedereen gewonnen.

 

Kan ik een factuur krijgen?

DUO zal een factuur maken voor de deelnameprijs en het bedrag van de bijkomende deelnemingsformulieren. Sinds 2018 zijn we BTW-plichtig. Op de vermelde prijzen is 21% BTW verschuldigd.

 

Hoe wordt de actie kenbaar gemaakt aan het grote publiek?

  • Via een folder die via de post huis-aan-huis verspreid wordt in Groot-Dilbeek.
  • Via de deelnemingsformulieren waarop alle deelnemende handelaars vermeld worden
  • Via de infokrant van de gemeente Dilbeek.
  • Via de lokale pers.
  • Elke deelnemende handelaar ontvangt een affiche met “Deelnemer eindejaarsactie”
  • Via Facebook
  • E-mailactie naar alle deelnemers van vorig jaar

 

Hoe lang loopt de actie?

De actie start op dinsdag 11 december en eindigt op 31 december 2018.
Klanten kunnen hun ontvangen deelnemingsformulieren op de website registreren tot en met 13 januari 2019.

Tijdens het nieuwjaarsevent van de Adviesraad Lokale Economie in januari gebeurt de trekking van de winnaars.

Doe mee

Het succes van een eindejaarsactie wordt bepaald door het aantal deelnemende handelaars. De actie is zo uitgewerkt dat elke handelaar die wil, kan deelnemen. De deelnameprijs is 100 euro + 100 euro aan prijzen of geschenkcheques.

Ook cafés en restaurants kunnen deelnemen.